כנס מקצועי הוא מכרה זהב ליצירת קשרים חדשים והזדמנויות עסקיות. כמה פעמים באמת מזדמן לנו להגיע למקום אחד שמושך אליו את האנשים הכי גדולים והכי מעניינים בתעשייה?
עם זאת, מרבית האנשים נכנסים לסוג של קפאון בארועים כאלו מה שמביא אותם להעדיף להישאר עם החברים והאנשים שמוכרים להם, לוותר על הנטוורקינג ולהימנע מאינטראקציה עם אנשים חדשים.
תחשבו על זה רגע, הסיבה שכנס Next Case מצליח למשוך אליו כל כך הרבה אנשים בכל שנה היא הפורמט והתוכן (קייס סטאדיז פרקטיים קצרים באורך 20 דקות).
אבל התוכן הוא רק חלק אחד בפאזל שהרי כולנו מחפשים להתפתח ולגדול ויש מצב שההזדמנות העסקית הבאה שלנו נמצאת ממש כאן מתחת לאף שלנו.
סוגייה זו גרמה לי לתהות… איך אפשר לסייע לאנשים להתמנגל ולהרחיב את מעגל ההכרויות שלהם בכנסים?
אחרי חשיבה בנושא החלטתי לקחת את הנטוורקינג בכנס ללבל קצת אחר.
הסיבה שגורמת לאנשים להגיע לכנסים היא למעשה כפולה – הם מחפשים גם ללמוד וגם להכיר. לכן לנטוורקינג איכותי יש משקל עצום בכל כנס שהוא.
אבל מה הבעיה בנטוורקינג? למה זה קשה כל כך? במילה אחת – ביישנות.
אנשים מטבעם ביישנים מדי מכדי לפתוח בשיחה עם אדם זר, למרות שהם ממש רוצים.
אז ניסינו לחשוב על דרכים יצירתיות שיעזרו לפרוץ את מחסום הביישנות, לגשר על חוסר ההכרות ולהקפיץ את יכולות הנטוורקינג למעלה.
איך עשינו את זה בכנס הקודם? באמצעות 2 פעולות פשוטות שיביאו איתן אפקט עצום.
סקרנים? אז הנה מה שאנחנו הולכים לעשות גם השנה בכנס:
1. שרוכים לפי סוג ארגון במקום סוג משתתף
בדרך כלל מקובל לחלק את הקהל לפי הסטטוס – מרצים, נותני חסות וכו׳. לאחר מחשבה הגענו למסקנה שזה לא באמת תורם כי בסופו של דבר בכנס מקצועי מה שמעניין את המשתתפים זה להתחבר עם אנשים שדומים להם כדי לקבל השראה ורעיונות שיעזרו להם וימנפו אותם קדימה.
לכן בכנס שלנו צבעי השרוכים יתייחסו ל*סוג הארגון*.
מה ההגיון? אם אני עסק קטן הסיכוי שלעסק קטן אחר יש את אותם האתגרים כמוני גבוה יותר מאשר לתאגיד שמתמודד עם אתגרים אחרים.
לכן גם השנה כל משתתף הולך לקבל בכניסה שרוך לתג שם בצבע שמתאים לסוג הארגון של אותו משתתף (לפי מה שנבחר בזמן רכישת הכרטיס). הסוגים שיהיו בכנס: עסק קטן, סטארטאפ, תאגיד, סוכנות שירותי דיגיטל.
למי שמגיע לכנס תתחילו לשנן את הצבעים הבאים:
- ירוק – סוכנות דיגיטל
- כתום – סטארט אפ
- תכלת – עסק קטן
- סגול – תאגיד
- כחול – הפקה (קבוצת אנגורה מדיה)
2. Next2Me
שימו לכם בראש את המחשבה הבאה – מתישהו במהלך הכנס יקבלו כל המשתתפים באולם סמס שבו הם מתבקשים לעצור הכל ולהסתכל על הבנאדם שנמצא לידם באותו הרגע שעל צווארו שרוך בצבע התואם את שלו ולפתוח איתו בשיחה.
מה הרציונאל? אם קיבלת סמס כזה וגם האדם שלידך קיבל אותו, הרבה יותר קל להתחיל שיחה כי זה כאילו ״הם אמרו לנו לדבר״ ולכן זה ישר שובר את חסם הביישנות. ״אנחנו רק משתפים פעולה עם ההפקה, הם ביקשו מאיתנו״.
לא משנה מה התירוץ שלכם באותו רגע. מה שחשוב הוא שזה מה ששבר את הקרח ועזר לייצר את הגשר להתחלת השיחה וזו כל המטרה בעצם.
אנחנו ממש מתרגשים לקראת כנס Next Case שיתקיים בקרוב, נראה אותך השנה?